torsdag 19 november 2009

Hjärtformade koppar och fin musik.


När det är grått och kallt så får man dränka sina sorger i Té.
Jag dricker så himla mycket Té nu, nästan så att magen får nog och spricker.
Drömmer mig bort till en annan värld där allt sker i varma toner, där vintern inte skadat våra ömma själar.
Jag trånar efter en väg utåt, en väg ut ifrån ensamheten.
Men hur jag än gör så vänder jag inåt. Vill inte vara till besvär, vill inte ta för mycket plats.

Och kärlek, ja, kärleken är överallt.
Jag ser hjärtan vart jag än vänder mig.
Då jag häller varmvatten i tékoppen på morgonen.
På spårvagnssätet.
I folks handflator.
Skulle molnen separerat lite och bildat former så skulle jag säkerligen hittat ett och annat hjärta på himmelen.

Och...Påtal om kärlek, så skall ni få lyssna på en fin låt.
Den får ni, utav mig. För att ni är så fina.


5 kommentarer:

  1. Vilken fin kopp, jag gillart!

    SvaraRadera
  2. Te är underbart, och detsamma gäller gammal jazz.

    SvaraRadera
  3. för att komma med lite babbel. jag tror inte att du ska skämmas för att du tar plats. lite plats har alla som står med fötterna på jorden (inte jag alltså) men om man vill utvidga den hanldar det nog bara om att ge. för jag tror verkligen på gamla ordspråket "det du ger får du tillbaka"

    SvaraRadera
  4. vilken vacker kopp. och vad vackert du skriver.

    SvaraRadera